Don't let the bed bugs bite.


Er komt (niet hier) een winterbaby aan.
Hopelijk eentje dat heel goed kan slapen.
Ik wil daar graag mijn steentje aan bijdragen door hem te voorzien van een warme en zachte slaapzak/trappelzak. Voor het patroon baseerde ik me op de alom gekende Lua van StraightGrain.



Voor de buitenstof gebruikte ik één van de gloednieuwe stoffen van About Blue Fabrics.
De blaadjesstof is French terry, rekbare dunne sweater.
Voor de voering gebruikte ik katoenen schaapje. 
Katoen wegens gezonder voor baby's huid.






 Viel jouw oog al op de schattige kerstsokken?
Ik vond dit patroon op pinterest, maar bedacht zelf hoe ik ze zou maken.
Mijn camera lag in de buurt dus…

Knip de sok twee maal in spiegelbeeld.
Knip een boord die twee cm smaller is als de bovenkant van de sokken samen.
(niet goed te zien op deze foto)


Stik de sokken met de goede stofkant op elkaar.


Keer om.


Leg het lint net boven het midden van de zijkant van de boord.


Leg de boord dubbel van zijkant naar zijkant.
Stik de zijkant door. Het lint zit er tussen gevangen.


Keer de boord om naar de goede kant.


Schuif de boord over de sok met het lintje zichtbaar.
Stik de boord aan de sok.


Huh? Zit dat lint nu aan de binnenkant?
Neen! Plooi de helft van de boord om.


Tijd om pakjes te zoeken, me dunkt.





Reacties

  1. Wauww zo mooi! Van waar is die katoenen teddy? inderdaad beter voor baby's!

    Groetjes, Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Hopelijk eentje dat goed kan slapen"; dat zou nog al eens een babytalent zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de slaapzak zal dat niet liggen als het slapen niet lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O zo schoon die slaapzak en zo schattig die sokjes. Amai.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij Madeline stoffenmadam in Lier, Eline. Ik kocht met opzet katoen voor babygerief. Wel voorassen wegens krimpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik wil ook wel zo'n trappelzak om in te slapen! Lijkt me heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!