Het jurkje dat strand nodig heeft.

Streepjes. I LOVE STREEPJES.
Al mijn ganse leven, en vooral streepjes met blauw.
Dus… toen ik deze lap vond op de stapel coupons bij Stoffen Van Leuven, graaide ik deze snel mee.



 Ik knipte de patroondelen van de Lotta
Zonder het rechte stuk voor de band.
Ik tekende ook een topje waar ik een racerback aan toevoegde.
Ik liet beide patronen overeen komen van breedte.
(Ik moest de rokdelen wat versmallen)
Het kind trok ik ook eens naar me toe om de verhoudingen te meten. 
Lengte bovenstuk en lengte rok. In dit beide gevallen 40 cm. SLIK


De randen werkte ik af met repen van dezelfde stof. 






De rok werd omgezoomd met de tweelingnaald.










En nu tijd vinden om naar het strand te gaan!
Laat maar komen die vakantie.

Reacties

  1. Ze straalt, je dochter! Heel mooi! Laat die zon inderdaad maar komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik hou ook van streepjes met blauw! Vooral dan van die lap waar je ooit de halterjumpsuit van Mona uit maakte. Sindsdien kijk ik in elke stoffenwinkel of ik iets soortgelijks vind, maar tot nu toe spotte ik nog nooit die kleur en die fijne streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOVE LOVE Love zeker ook een blauw/wit fan hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewoon schoon! ❤
    Wikkelgatjes(eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik val als een blok voor die strepen en dat jurkje ;-)
    oh en ook voor dat kind :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met zo een marinejurk MOET je gewoon naar zee, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met zo een marinejurk MOET je gewoon naar zee, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dat was vanmorgen nog een lap stof?! Super resultaat en een idee voor het volgende kleedje voor mijn dochter!
    p.s. Leuk je ontmoet te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Teresa, je zag het me kopen :-)
    Evaatje, ga eens bij Van Leuven kijken! Die hebben ze nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vermits mijn oudste meisje liever jongenskledij draagt zoeken we samen een gulden middenweg. Het topje is de max. Tips om zo'n patroon te ontwerpen zijn steeds welkom. PS: ik haalde net nog eens stof voor durvers 1 uit de kast voor een jurkje voor de middelste dochter. Nu ik voor de eerste maal een reactie op je blog zet en je dus ook een beetje live ontmoet ... dit boek was de start van mijn stikcarrière. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooi!! zo'n streepjes blijven het toch gewoon altijd doen! eenvoud siert! die rug is echt heel tof! Mona staat er ook echt leuk mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. supermooi! Alleen het zand van het strand en het ijsje ontbreken nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is nu écht een strandjurk! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtjurk, hop naar het strand jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalig jurkje!! Het modelletje is geweldig, en de streepjes passen perfect bij zo'n jurk! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!