PIPPA PANTS en Eva Mouton

Buiten spelen, gaan fietsen, ravotten, daar horen geen deftige jurken bij. 
Ik ging aan het tekenen en maakte het patroon voor een snelle short.
Er werden heel veel exemplaren gemaakt en getest.
Ik eindigde bij deze:

Pippa pants.
De naam werd bedacht door lieve Annick. (dankjewel!)


Het patroon tekende ik in de maten 86 tot 164.
En opnieuw geef ik dat gewoon gratis aan jullie.
Er kruipt werk in, dat wel, maar ik haal er zoveel voldoening uit als ik jullie creaties zie.
En misschien maak ik met dat geven wel iemand gelukkig en blij.



Het patroon en de werkbeschrijving kan je vinden op de extra pagina.



Was de stof jou al opgevallen?
Dat kan, want ze is nieuw en helemaal geweldig.
Bambiblauw en Eva Mouton werkten samen aan deze toppertjes.
Zalige prints en al even zalige sweaterstof om te verwerken.
Mijn grote meisjes claimden meteen de lappen en dragen de outfits al sinds de fotoshoot.

Ik maakte voor beiden Pippa Pants en een kaptrui uit Stof voor durf het zelvers.
Omdat de grootste maat daarvan al wat te klein is, knipte ik de patronen met extra veel naadwaarde.
Het werkt. Ze passen prima.













Tijdens de shoot amuseerden ze zich te pletter. 
Maar ze hadden wat tijd nodig om los te komen.
Ik deed een pose voor en toen kreeg ik dit:


"We doen jou gewoon na"
Yeah

















Wil je zelf ook aan de slag?
Patroon en werkbeschrijving kan je HIER vinden.
De stoffen zijn onder andere te koop bij Bambiblauw.

Er zijn konijntjes, cactussen, pony's en flamingo's.

Deze collectie krijgt hopelijk een vervolg!

Meer zien kan bij deze bloggers

MinnieMie
Mina Dotter
Stannel
Petrol and mint
ik ben vink
Paspelpoezen
Miss Wobie





Reacties

  1. Pippa, dat is een toffe naam! Well done Annick!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig buitenspeelgerief! En wat een heerlijke jongedames heb je in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Knappe foto's; geweldige outfits in heerlijke stoffen en een gratis shortpatroon! Mij maak je daar blij mee! Ik denk dat ik direct zo'n short ga proberen en de kans is groot dat het een Eva moutonke wordt..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O daar maak je zeker heel wat mensen blij mee! Mij in ieder geval!
    Gisteren heb ik je Lotte rokje gemaakt in een teststofje (is voor schoomusical van mijn dochtertje) en voor haar zullen er zo nog veel volgen. Oudste dochter is dan weer een shortjes-fan dus laat maar komen die Pippa's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die stofjes zijn zo leuk! En die shorts zien er ok goed uit. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige outfits!
    Daar gaan ze heel veel plezier aan beleven!
    En Pippa, die ga ik hier zeker ook eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een zalig patroontje! Misschien maak ik die stiekem wel voor mijn jongens ook.
    Die foto's genieten! Het plezier druipt hier van mijn scherm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankuwel voor het toffe patroontje!! Mij maak je daar heel blij mee, en ik zal niet de enige zijn. En zo tof voor jouw meisjes! Die prints zijn de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig mooie combi. Ik ben alvast fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, weer een gratis patroon! Mij maak je daar alvast heel blij mee :-D!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn echte modellen jouw dochters, leuke fotoreportage met prachtige shorts.
    Dank u wel, je maakt daar echt veel mensen mee blij.
    De lotta rok is hier ook al gemaakt voor de 2 kleinkindjes en ze zijn echt goed gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalig om die twee zo bezig te zien !!! In hun heerlijke outfits natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zalig om die twee zo bezig te zien !!! In hun heerlijke outfits natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die foto met die kapjes...geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Strike a pose, keitoffe shortjes!!
    Dankjewel om je patroon met ons te delen! Na jouw teasers legde ik alvast een stofje klaar, hopende op een shortjespatroon want daar is nood aan in de garderobe van onze dochter. Nu kunnen we er meteen werk van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke shorts! Ga ik deze zomer ook wel maken, voor mijn zoontje dan. En wat een prachtige dochters zeg! Plezante fotoshoot moet dat geweest zijn :-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waaauuuuuw, suuupertof!! zo'n short is echt wat ik nog nodig heb!! hopelijk nu nog wat naai-tijd vinden!! echt SUUUUUUPERbedankt om al die gratis patroontjes te delen, dat wordt echt enorm hard geapprecieerd, ècht ècht waar!!!! en Pippa: zalig!! Die naam stond hier al op m'n lijstje voor moest er ooit een derde dochter komen ;-) Goeie smaak hebben jullie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jippieeeee!!! Weer zo'n prachtig patroon! Komt als geroepen, want ik ging net zomerpyjama's maken voor m'n zoontje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo tof tof tof!! Zie nu dat het jouw foto vd konijnenstof met strepen was die ik gister tegenkwam..Die deed me beslissen om zeker de konijntjes in de 1e bestelling mee te kopen..Nu wil ik de cactussen ook nog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh fan nr 1 is blij :-)! Dank u dank u dank u om ons weeral eens te verwennen met een patroon. Ik ga het zo snel mogelijk maken om ook aan jou te terug te geven ;-)x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke foto's! De meisjes hebben er plezier in!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig díe fotoreportage. Mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. love Love LOve LOVe LOVE PIPPA!!!!

    (en ooooh die foto's... geweldige meisjes...)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bedankt voor het cadeautje, jouw dochters staan er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldige foto's! En wat super dat je het gewoon weer doet: een patroon tekenen en deze ook nog gratis op het net zetten!! Fantastisch! Bedankt, ik ga de Pippa zeker een keer maken voor mijn dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. In zo'n outfit krijg ik mijn 12- en 14-jarige van hun leven niet (meer) in, al betaalde ik ze grof geld :-) Plezier hebben ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zalige foto's! De kleinste maatjes van de Pippa pants zullen hier van pas komen deze zomer! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Pippa. Dat doet me onmiddelijk denken aan Home and Away toen ik 16 was en daar nog naar keek... Geweldige shortjes! Hier ook een shortenfan! Veel beweginsvrijheid! Mooi ensemble maakte je!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat leuk!! En wat een verwennerij! Misschien ook leuk met een Gloria eraan vast als jumpsuitje? Hier eerst maar nog van deze broekje maken! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Knap! En prachtige foto's!
    En weeral een patroon, een dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Tof! En, hoewel een risico top en schort in hetzelfde tricot, verrassend weinig pyjama gehalte. Leuke outfits!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Merci! Van zo'n patroon en ook van zo'n zalige foto's word ik helemaal blij :-) Je Grace was hier al een grote favoriet, Pippa komt daar zeker bij. Gelukkig heb ik net een lading stofjes besteld, ik zie ze al helemaal in een Pippa-Gloria-combi. You're the best, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dank je, Griet! En owja, die stof is er ook weer boenk op he! En dit is gewoon een patroon dat zelfs jongens aan kunnen, ik kan m'n geluk niet op vandaag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een heerlijke foto's! Vooral die van opzij met de kappen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh, maar gij gulle gever!! De Pippa zal weldra rond de billen van mijn dametje zitten ;-)
    Dank je wel! Wat een heerlijke fotoshoot moet dat geweest zijn, gewoon genieten :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Geweldig en unisex, daar word ik nu eens gelukkig van.
    Je foto's zijn trouwens weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dit broekje is het eerste kledingstuk dat ik naaide. Super goed gelukt en de dochter heel blij. Ik ga er nog eentje maken. Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Eerste Pippa is bijna klaar!
    Die Moutonstofjes, zouden die ook geschilt zijn voor een Gloria??

    BeantwoordenVerwijderen
  39. @abisandra, dat zal zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldig! Leuk patroon en nog mooiere stoffen! Wat ontzettend kicken, je eigen stoffenlijn bij Bambiblauw

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!