stel dat je één dag iets anders mag doen...


Stel
zuiver hypothetisch
dat je voor één dag een andere job mag uitproberen.
Wat zou jij dan kiezen?

Bedden testen bij Ikea? Baas zijn van een groot bedrijf? Plantjes water geven in een siertuin?
 Persoonlijke assistent zijn van een bekend acteur of liever zelf op de planken staan?

Ik moet daar niet lang over nadenken.
Ik zou heel graag eens een dag styliste zijn voor een modeblad met kinderkleren.
Moois uitzoeken voor knappe kindjes, accessoires zoeken en het plaatje doen kloppen.
En dan binnenin vlinders voelen als je het eindresultaat ziet.


Vandaag was ik te gast op de persvoorstelling van enkele Vlaamse merken. Beetje zenuwachtig en groen trok ik er naartoe. Ik ontmoette fijne mensen, maakte praatjes en liep meerdere stylisten tegen het lijf. Zij kiezen tussen al het moois die stukken waar ze fotoshoots mee willen doen, zij bepalen wat wij zien in de magazines. Ze zien de trends en nieuwe kleuren als eerste en creëren een nieuwe frisse look.  COOL!
Ik wandelde daartussen met mijn camera en loods jullie met plezier even door de nieuwigheden.


Wat ik meteen op mijn verlanglijst voor volgende winter zwierde zijn deze truien. 
Ideaal voor mijn groter wordende meisjes.
Lekker warm en zeer flatterende kleuren.
En een beetje "twinning" mag zo af en toe.


Een mens zou zo waar al verlangen naar alweer een nieuw seizoen.

Ik zag Aymara herkenbaar en weer helemaal fris. 
Mooie kleuren, ook voor heel bleke wintergezichtjes.




Ik maakte ook kennis met Louise de eenhoorn,
de nieuwe knuffel van Lilliputiens.


Snoezig, hé!







Reacties

  1. Waarom voor even genieten. Steeds groot blijven dromen en je weet nooit dat je die sprong durft wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liesbeth De Puysseleir22 april, 2015

    Instant Love als immer <3 Aymara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben onderweg naar wat hopelijk mijn droomjob blijft als ik hem eenmaal doe ;) Hoewel, wie weet krijg ik als leerkracht ineens ook zin om styliste te worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Ik ben een lente en zomermens maar deze prachtige creaties gaan de winter zeker opvrolijken. 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ok It's a deal. Gij u droomjob en ik geef het vorm. Wat denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt dit toch al mee mogen maken,wie weet wat er verder nog op je weg ligt.Ik zou graag eens de schermen kijken bij een tijdschrift zoals LMV of VTwonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dromen, en jij bent iemand die je dromen gewoon waar maakt. Ik droom nog even van de lente en de zomer als ik mag...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Het plaatje doen kloppen en dan binnenin vlinders voelen als je het eindresultaat ziet...ook weer zo herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, die Aymara stelt toch nooit teleur. Enkel in mijn portemonnee, maar dat ter zijde, big, big love!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig... en ooo wat moet styliste inderdaad een fijne job zijn! Ik was ooit 'trimbuyer' bij Lee en was steeds in de wolken met alle nieuwe ontwikkelingen die we maakten!!! Toch ook wel een beetje een droomjob... Met als hoogtepunten Modamont & première vision en in Parijs... vol stoffen en fournituren...oooo...wat mis ik dat! * back to reality * Maar hey, ik kreeg mijn gamins in de plaats en zou ze voor geen geld in de wereld willen verruilen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knappe foto's!
    Ik zou wel eens een dag vroedvrouw willen zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmm, een dag een andere job...

    Ik zou graag in een mooie winkel staan (schoenwinkel of kleren kids, of twiggy voor de volwassenen), of een theehuisje openen, of een hip kapsalon. Dit lijken me allemaal zaken waar ik wel mijn ding zou in vinden! Maar gelukkig doe ik mijn huidige job ook wel graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Welke job ik zou kiezen weet ik niet, maar liefst iets creatiefs, misschien in een wolwinkel werken? Ik kwam vast met een kruiwagen vol wol naar huis ;-)
    Je maakte leuke foto's van hele toffe kleding en knuffels en wie weet krijg je ooit de kans.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O. Griet. Ik zie jou dat zeker doen. Jij zou dat zoooo goed doen. Styling.

    Als ik eerlijk ben wou ik zelf altijd een thuismoeder zijn die niet werkte , maar gewoon wat rond rommelde ;-) en kijk. Dat ben ik nu toch wel zeker geworden :p.

    Nee. Ik droomde er vroeger weleens van om te schrijven (auteur dus)of om in een boekenwinkel te werken. Maar een echte. Geen Standaard Boekhandel (al koop ik daar wel heel veel boeken). Een wassalon met bar openhouden lijkt me ook wel wat.

    Maar eerlijk waar. Ik heb mijn handen vol met mijn gezin. Geen tijd om te 'werken'.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. http://www.fng.eu/jobs/
    zouden ze je daar niet kunnen gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie foto's van super kleding en knuffels groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!