Bedankt juf!



Wat is het heerlijk om als mama te denken dat mijn dochters bij de allerbeste juffen zitten!
Met veel geduld, liefde en zorg staan ze er elke dag weer.
Voor die bijzondere juf maakte ik een rok.
Op maat en in haar lievelingskleuren.

Zondag heb ik na een ganse dag stof knippen voor jullie, dit rokje geknipt.
Zo lag het te wachten tot ik er tijd en zin ging voor hebben. Maar Mona vertelde al aan de juf dat het bijna af was!
Geen ontkomen meer aan, dus.
De binnenkant van de tailleband maakte ik in ruitjesstof. De broche is gemaakt volgens de werkwijze van Eloleo.
Ik naaide er een brochespeld op. De bloem kan dus ook verhuizen naar een jasje of een tas...

Juf maakte het pakje meteen open en ging eens passen. Ik zag enkele pretlichtjes in haar ogen.
Missie geslaagd!


(Zie je hier ook Elodie verschijnen met haar eigenste Emma -en -Mona- wikkeljurk? )
(Enkele andere kindjes kwamen zeggen dat ze ook wel eens een rokje willen krijgen :-)

Reacties

  1. O, wat fijn! Hier wordt ook iets zelfgemaakt voor de juf. En als het van O. afhangt mag ik ook alle meisjes uit haar klas voorzien van jurkjes.
    Prettig, hé, die erkenning van die kleintjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja! Heel tof. Maar mijn kindjes zijn niet meer origineel als ik voor al die andere ook rokjes maak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Griet, hij is prachtig! Ik zou dat nooit gezien hebben dat die stof zo'n prachtige rok zou opleveren!
    Welk patroon? Hij waaiert precies nogal uit.
    En hihi...ik krijg ook af en toe 'aanvragen' op de speelplaats. Wel schattig he.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een burdapatroon gebruikt dat ik voor mezelf ook gebruik. Het zwiert inderdaad wel! Ik zal het nummer eens opzoeken.
    Die kindjes hebben smaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb jij dan aan je dochters gevraagd om de maat van hun juf te nemen? Grappig! Heel mooi wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar neen, ik heb het aan de juf verklapt en ze gaf me een rokje mee. Ze heeft deze al gepast en hij zit goed! Morgen gaat ze hem aandoen. Dan neem ik mijn camera weer mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is dat het patroontje dat ik nu ook heb? Fijn voor de juf en je hebt inderdaad gelijk dat je jouw kindjes origineel wilt houden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Da's wel een heel leuk afscheidcadeautje voor de juf! Ik durf te wedden dat ze dat nog nooit kreeg (een zelfgemaakte rok als afsluiter van het schooljaar)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw. Ik durf wedden dat jij op school ook veel complimentjes krijgt op de leuke kleertjes van je meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je als moeder nu erkenning krijgt voor de prachtige ontwerpen die je maakt. Toen ik als klein meisje naar school ging, werd er gekeken of we hemdjes van petit bateau aanhadden. En toen m'n moeder (prachtige) zelfgemaakte truien maakte, keken ze in m'n hals of er een etiketje inzat. Want 't was weer zelfgemaakt...
    Gelukkig zijn die tijden veranderd! Onze self made kleintjes zullen tenminste uniek zijn op de speelplaats!!!
    En als 'k dit rokje zie, dan wil ik ook wel juf zijn van jouw meiden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heeft die juf een geluk! Super leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk en origineel en mooi en kleurig cadeautje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele mooie rok! Leuke stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijke verrassing, ik durf wedden dat die juf prompt een modeshow doet in de leraarskamer en dat dat op heel wat ooohs en aahs onthaald wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. amai, dat moet dan wel een fijne juf geweest zijn, knappe rok. (en ik wil ook wel graag het burdanummer weten als dat kan, want het is een schoon model)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh! Ik zal blij zijn dat ik als juf ook ooit zo'n kadootje krijg op het einde van het schooljaar! :-) Super origineel en mooi! (Zijn dat magazines die Burda of? Ja, ik ben nog redelijk een leek in het naaiwereldje...)

    Groetjes,

    Juf ;-) Charon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nummer van het patroon:
    BRD 8176 Rok, heuprok
    Je kan die los verkrijgen in de veritas of andere naaiwinkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai seg, zo origineel! En mooi! Wat voor stofke is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw, ik geloof dat ik beter in Belgie kan gaan wonen met al die prachtige vleit. Ik sta ook voor de klas in Amsterdam en krijg mooie cadeaus aan het einde van het jaar: zeepjes, bonbons, tekeningen, ed, maar nog nooit iets handgemaakt.(en dat terwijl ik zo van handwerk hou.) Erg leuk en persoonlijk cadeau. Dat rokje zou ik ook wel in mijn kast willen...Goed gedaan!

    p.s. bedankt nog voor je steunende woorden op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waw Griet! Echt een heel mooi rokje (ik noteer ook het patroonnummer!). Da's wel wat anders dan die glazen en tassen met 'beste juf' waarvan er ik-weet-niet-hoeveel gemaakt worden. Ik vind cadeautjes niet hoeven, maar dit is er ééntje waar héél veel appreciatie uit spreekt. Daar zou mijn juffenhart ook warm van worden. En hoe je 't allemaal gedaan krijgt... Volgens mij heb jij een ongelooflijke energie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wauw, die juf krijgt nogal een kado! Hier zijn er teveel juffen en meesters die bedankt moeten worden, ik ga echt niet voor allemaal een rok naaien, lol. Het zal een simpel eloleozakske worden of zoiets denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Amaai die juf heet geluk! Prachtig die schuine lijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben ook juf. Krijg ik nu ook zo'n mooi rokje? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schoon! De rok én het stofje. Diolen? Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Geen diolen Sanne, het is een katoentje met een klein beetje rek in.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh wow! Wat moet jij een geweldig toffe ouder zijn voor die juf (en zonder twijfel ook voor je kids natuurlijk!:-) ) Moesten alle mama's zo tof en handig zijn als jij én de juf rokjes geven... dan was ik 25 rokjes rijker *zwijmel* ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Waaw! Ik wil best juf zijn van jouw kindjes ze! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Dankjewel voor jouw reactie!